سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سربازی

این مین‌ها با معادن قدیمی‌تر تفاوت دارند ?

صفحات فشاری و فشار مشخصه سلاح‌ها هستند , به این معنی که توسط فرد یا وسیله نقلیه مورد هدف قرار می‌گیرند - یا هر کس دیگری که با آن‌ها تماس می‌گیرد . با توجه به ناتوانی آن‌ها در تشخیص بین رزمندگان و غیرنظامیان , مین‌های ضدنفر قراردادی توسط بیش از ده کشور تحت کنوانسیون ممنوعیت استفاده , ذخیره‌سازی , تولید و انتقال مین‌های ضد نفر و تخریب آن‌ها که در پیمان اتاوا شناخته می‌شود , ممنوع شده‌است . این مین‌ها از سنسورها استفاده می‌کردند تا تغییر در میدان مغناطیسی اطراف را اندازه‌گیری کنند چون خودروهای زرهی به آن‌ها نزدیک شده و خود را منفجر کردند, اما آن‌ها همچنان تهدیدی برای هر خودروی غیرنظامی بودند که در آن نزدیکی می‌راند . هدف از معادن جایگزین آینده , انفجار فقط براساس فرمان سربازی است که بتواند به طور مثبت یک هدف بالقوه را به عنوان یک دشمن جنگی شناسایی کند . اما چه نوع اطلاعاتی به اپراتورها فرستاده می‌شود تا بتوانند یک تانک دشمن را از یک کامیون یا سدان غیرنظامی تعریف کنند ? ارتش جزئیات را منتشر نکرده و با موانع فنی قابل‌توجهی برای رسیدن به هدفش مواجه است .

آخرین باری که ایالات‌متحده از مین‌های زمینی در جنگ استفاده می‌کرد ?

در دهه 1970 , ارتش میلیون ‌ها دلار را صرف چیزی کرد که آن را " مین ضد مین " می‌نامیدند - بمب‌های خوشه‌ای و گلوله‌های توپ حاوی مین‌های ضد نفر و مین‌های زمینی که به منظور از بین بردن مقدار زمانی از پیش تعیین‌شده طراحی شده‌بودند . قرار بود که این مین‌ها در مقایسه با نسل‌های قدیمی ایمن‌تر باشند و در پشت این مین‌ها و مهمات منفجر نشوند . آغاز جنگ آن‌ها در سال 2007 به این نتیجه نرسید . در طول جنگ خلیج‌فارس , هواپیماهای جنگی آمریکا بمب‌های خوشه‌ای را از بین بردند که تقریبا ً مین ضد نقلیه ضد نقلیه و مین ضد نفر را به خاک کویت و عراق پرتاب کردند . آن‌ها به ازای هر بمب , سه برابر گران دیگر ارتش آمریکا بودند . پس از اینکه جنگ گزارش داد که مین‌های ضدنفر و مین‌های ضدنفر در کویت در حال کار است , تعداد کل معادن کشف‌شده در عراق پس از جنگ ناشناخته است .

آیا این سلاح‌ها نقشی در دفاع از نیروهای آمریکایی بر روی زمین ایفا می‌کنند یا خیر . سوار بر سه واحد خمپاره‌انداز از گردان پنجم , هنگ تفنگداران دریایی , اولین و احتمالا ً تنها فرمانده توپخانه را در تاریخ پرتاب کرد و بیش از 800 مین را بین یک سری از پاسگاه‌های مشاهده در امتداد مرز عربستان‌سعودی و کویت پخش کرد . با اینکه قرار بود این مین‌ها از بین بروند , اما پس از جنگ صد نفر از لباس‌هایش را در کویت پیدا کردند . وزارت امور خارجه تنها از زمان آن پس از آن استفاده از مین‌های زمینی را تایید کرده‌است .

ایالات‌متحده هنوز تعدادی مین ضد نفر را حفظ می‌کند که در اواخر دهه 90 طراحی شده‌اند و می‌توانند از طریق یک تله انفجاری مانند یک تله انفجاری منفجر شوند و یا برای انفجار ساخته شوند . سیاست آمریکا ایجاب می‌کند که آن‌ها در حالت اخیر مورد استفاده قرار گیرند .

واکنش به برنامه جدید مین‌های زمینی ارتش از کارگران انسان‌دوستانه چیست ?

برخی ناظران صنعت اسلحه نگران این هستند که چرا ارتش قصد دارد تا در حدود دو دهه جنگ در افغانستان و عراق به آن‌ها تکیه کند . برایان صحبت , مشاور ارشد سلاح‌های سازمان عفو بین‌الملل , گفت : " این سلاح جدید به طور بالقوه به عنوان یک مین زمینی ضد نفر و یک مهمات خوشه‌ای عمل می‌کند که هر دو از سوی جامعه بین‌المللی برای آسیب رساندن به غیرنظامیان رد شده‌اند . " به جای طراحی سلاح‌های بدون تبعیض , ایالات‌متحده باید هم قراردادهای معدن و مهمات را تصویب کرده و برای حذف استفاده از آن‌ها کار کند . "

 

منبع سایت سربازی