سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سربازی

ارتش اسرائیل تلاش می‌کند مین‌های زمینی جدید را توسعه دهد - آن‌هایی که به غیرنظامیان آسیبی نمی‌زنند

یک خط مین پاک‌سازی مین در زمان آموزش آتش در فورت ایروین در کالیفرنیا , 1 اکتبر منفجر می‌شود .

اعتبار

در عکس

در اوایل دهه 1970 , پایان جنگ سرد به یک جنبش جهانی برای خلاص شدن از مناطق جنگی سابق مین‌های زمینی منجر شد که در سراسر کشور حداقل چندین کشور پراکنده بودند . رئیس‌جمهور بیل کلینتون اولین رهبر جهان شد که خواستار حذف آن‌ها در مقیاس جهانی شد , اما زمانی که به طور رسمی آن‌ها را تحریم کرد , ایالات‌متحده نپذیرفت . به جای آن , در طول دو دهه , ایالات‌متحده در پروژه‌های مین روب و نابودی دیگر سلاح‌های متعارف در سراسر جهان , مبلغ 291 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌است . همچنین میلیون‌ها نفر از مین‌های ضد نفر خود را نابود کرده‌است , سلاحی که به ویژه برای غیرنظامیان خطرناک است , زیرا زیر زمین دفن‌شده و منفجر می‌شود .

در حالی که بسیاری از مردم جهان از استفاده از مین‌های زمینی در همه نوع خود دور شده‌اند , ارتش ایالات‌متحده در حال حاضر در حال توسعه یک خط جدید از این مین‌ها است تا جای آن را با استفاده از معادن زمینی این کشور عوض کند . به گفته برهان‌الدین بها الدینوف , یکی از سخنگویان آرسنال , که مدت‌ها قبل بر توسعه سلاح‌های نظارت شده برای این سرویس نظارت داشت , این سلاح‌ها باید جایگزین فهرست موجودی " s " شود که سال‌ها پیش ساخته شده‌بود . هدف نهایی ارتش ایجاد ابزاری است که بتواند از راه دور توسط یک سرباز منفجر شود - یک ویژگی طراحی که در تئوری می‌تواند خطراتی را که مین‌های زمینی برای غیرنظامیان ایجاد می‌کنند کاهش دهد . همچنین می‌تواند آمریکا را متحد نگه دارد - اما هنوز پیمان بین‌المللی امضا نشده است که توسط بیش از 180 کشور امضا شده‌است که استفاده از مین‌های ضدنفر را ممنوع می‌کند , اما معادن طراحی‌شده برای نابود کردن وسایل نقلیه مانند تانک و نفربرهای زرهی را ممنوع نمی‌کند . از آن زمان تا کنون , ارتش بیش از 400 میلیون دلار صرف این طرح کرده‌است که آن را برنامه جایگزین مین زمینی نامیده‌است . این چیزی است که ما تاکنون می‌شناسیم .

برنامه جایگزینی مین‌های زمینی چیست ?

در ماه ژانویه , ارتش یک دفتر به نام " برنامه جایگزین مین " را راه‌اندازی کرد تا بر توسعه یک طبقه جدید از معادن , موسوم به مهمات مبتنی بر منطقه , نظارت کند که قرار است در بالای زمین قرار گیرند و به صورت دستی توسط یک فرد از یک مکان دور منفجر شوند . اسناد ارتش که توسط دفتر امور عمومی آرسنال در مسکو منتشر شده بود , اظهار داشت که این سیستم هم مین ضد نفر و هم ضد نفر را تولید خواهد کرد , اما در ماه اکتبر , بردی محمدوف گفت که این کار درست نیست و برنامه فقط باعث توسعه قبلی خواهد شد . آرسنال هنوز یک نمونه اولیه تولید نکرده است .

برخلاف مین ضد نفر , مین‌های ضد عفونی بیشتر و سنگین‌تر بوده و اغلب به منظور استفاده از کلاهک‌های فولادی مخازن و نفربرهای زرهی استفاده می‌شوند . بنابراین در حالی که یک انسان ممکن است وزنی به اندازه کافی برای دور شدن از مهمات کافی نداشته باشد .

جایگزین کردن ارتش در نظر دارد شامل مجموعه‌ای از مین‌ها باشد که توسط یک شبکه بی‌سیم به هم متصل شده‌اند . وقتی یک وسیله نقلیه نزدیک می‌شود , حسگرها به اپراتور هشدار می‌دهند و سپس تصمیم می‌گیرند که آیا انفجار معدن را منفجر می‌کند یا خیر . ارتش جزئیاتی ارائه نکرده است که چگونه اپراتورها بتوانند خودروی نزدیک را ببینند . مین‌ها همچنین دارای یک ویژگی خودکار هستند که می‌تواند به صورت دستی منفجر شود تا مهمات بعدا ً توسط اشتباه منفجر شوند . براساس جزئیات منتشر شده توسط آرسنال , ارتش قصد دارد این مین‌ها را در محل هواپیماهای جنگی قرار دهد . طرح‌های طراحی بسیاری از پرسش‌های بی‌جواب را مطرح می‌کنند : چگونه این مین‌ها , با الکترونیک و حسگرهای حساس شان , دارای تاثیر سرعت بالا بر روی زمین هستند ? آن‌ها چقدر دقیق بودند ? شبکه‌های بی‌سیم مورد نیاز چگونه فعال می‌شوند و سپس با ایستگاه‌های کنترل دوردست ارتباط برقرار می‌کنند ? آن‌ها چه قدرتی دارند ?

 

منبع سایت سربازی